”Nog steeds denk ik bij elke klant: yes!”

Voor een zwangere vrouw is het niet altijd even makkelijk om goed gekleed te zijn. Je oude collectie past niet meer door het zwanger zijn, terwijl je nieuwe collectie te groot is als het kind geboren is. Dat gegeven gecombineerd met de economische barre tijden is geen succes, zo ondervond ook Mirjam van Vliet. Zij startte een webwinkel voor betaalbare, tweedehands zwangerschapskleding en handige accessoires: Happy Belly’s. De webwinkel viert maandag haar eerste verjaardag.

‘’Na mijn bevalling zette ik mijn positiekleding op Marktplaats. Kreeg ik biedingen van vijf euro, en allerlei rare vragen. Ineens was ik het zat, en haalde alles eraf,’’ vertelt Mirjam. ‘’Dit kan ook anders! Ik ging op zoek naar een webwinkel, maar ik kon er maar één vinden.’’ Zo begon het te borrelen bij de onderneemster. ‘’Ik had al in mijn hoofd dat ik iets wilde doen. Zo kwam dit op mijn pad. Ik ging me oriënteren en ik dacht dat dit idee wel eens een gat in de markt kon zijn.’’

De Wateringse startte Happy Belly’s vorig jaar, met de insteek om zwangerschapskleding een tweede kans te geven. Vrouwen die hun zwangerschapskleren niet meer nodig hebben, kunnen het schoon en gestreken aanbieden aan Happy Belly’s. Na een zorgvuldige selectie wordt de leukste kleding verkocht in de webwinkel en tijdens speciale inloopavonden in Wateringen. De aanbieder ontvangt 40% van de opbrengst en de koper profiteert van mooie zwangerschapskleding.

Vorig jaar januari ging de webwinkel ook echt open. In januari en februari leunde de webwinkel vooral op bekenden, maar in maart ging het lopen. ‘’Het ging snel. Happy Belly’s werd bekender. Ik kreeg steeds meer klanten. Nog steeds denk ik bij elke klant: ‘yes!’. Het is nog steeds heel erg leuk.’’ Zo lijkt het concept van Mirjam aardig aan te slaan. ‘’Het is de combinatie tweehands met deze economische tijden, denk ik. Mensen willen besparen, maar er tóch goed uitzien.’’

Mede dankzij beurzen is de piek nog niet bereikt voor Happy Belly’s. ‘’De webwinkel blijft doorgroeien. In juli en september heb ik op beurzen gestaan, en dan merk je wel dat er meer klanten komen. Voor een webwinkel die een jaar online is, gaat het zeker niet slecht. Ik heb nu toch wel zo’n 40 à 50 klanten per maand.’’

Dat Happy Belly’s een jaar online is, gaat gevierd worden. Aanstaande maandag krijgen klanten een klein cadeautje voor de baby of de moeder bij de bestelling, en de bestelling wordt gratis verzonden. Bovendien zijn er leuke kortingsacties. Daarnaast zal op 23 januari een inloopavond in Wateringen gehouden worden, waar ook een kortingsactie plaats zal vinden. Voor meer informatie kunt u de site van Happy Belly’s bezoeken: www.happybellys.nl.

IMG_4422

Tim Reedijk, Algemeen Dagblad, 16-01-’13. Vóór de eindredactie.

