Mag het ook een maatje meer zijn?

Twee stralende jongemannen, omringd door negen enthousiaste meiden – in lingerie en met een maatje meer.

ALBERT KOK EN TIM REEDIJK
De jonge ondernemer Peter van Leeuwen verkocht in zijn webshop al bh’s voor vrouwen die aan yoga en aan krachttraining doen. En voor vrouwen die handballen, want ook daar ontbrak het aan. Maar sinds kort heeft Van Leeuwen namens zijn in Maasland gevestigde online-bedrijf PlayFull ook goed nieuws voor de vrouwen met een maatje meer.

,,Ik kwam erachter dat vrouwen met een groter formaat borsten online niet goed worden bediend,” legt de 28-jarige ondernemer uit. Dat probleem besloot hij samen met zijn 21-jarige kompaan Ivar van der Lugt uit De Lier op te lossen met een afzonderlijke bh-collectie met uitsluitend grote tot zeer grote maten. ,,Hiermee speel ik in op een groeimarkt: de vrouw met een vollere boezem.”

Foto’s
De webshop voor vrouwen met een grotere cupmaat werd meteen een succes, laat Peter van Leeuwen weten, maar toch had de doelgroep ook wat kritiek. ,,Onze klanten zagen foto’s op onze site van vrouwen met een kleinere cupmaat. Dat vonden ze raar – voor een webshop die was bedoeld voor vrouwen vanaf cup F.”

Na enig overleg met Van der Lugt besloot Van Leeuwen op zoek te gaan naar modellen in globaal dezelfde gewichtsklasse als de beoogde clientèle. Via Facebook deed het duo een oproep, waarvoor zich in korte tijd 35 vrijwilligsters aanmeldden. Na rijp beraad nodigden ze twaalf meiden uit voor een fotoreportage, van wie er negen daadwerkelijk kwamen opdagen.

,,Het aantal aanmeldingen ging ver boven mijn verwachting,” bekent Van Leeuwen. ,,Want de dames kregen er niks voor. Geen geld, geen lingerie. Onze modellen moesten het zelf leuk vinden om mee te werken. En geef toe: de foto straalt uit dat ze het een hele leuke actie vinden.”

Wimpers
Voor zowel Van Leeuwen als Van der Lugt is de handel in lingerie strikt genomen bijzaak. Van Leeuwen werkt één volle dag per week voor zijn online-keten, waar overigens ook valse wimpers zijn te bestellen. ,,Dit is een enorm goede aanvulling op mijn baan bij T-Mobile.”

Voor Ivar van der Lugt is het een leuk extraatje naast zijn studie aan de Haagse Hogeschool. Maar voor beiden geldt dat ze de smaak steeds meer te pakken krijgen. ,,We zijn nu bezig met nog weer een andere ondergoedlijn,” verklapt Van Leeuwen, ,,en we verwachten dat die lijn ergens in dit eerste kwartaal online zal gaan.”

Als het aan Peter van Leeuwen ligt, komt zijn bedrijf met nog veel meer producten voor vrouwen die bij de op de strakke fotomodellen toegesneden lingeriezaken moeilijk iets van hun gading kunnen vinden. Het is de bedoeling, zo heeft de jonge ondernemer eerder laten weten, om te groeien naar een ‘cross channel aanbieder van bodyfashion en cosmetica’.

Advertenties