‘Chelsea-creatie’ Drogba waarschuwt oude club

Didier Drogba is voornemens om vanavond wat neer te zetten op ‘zijn’ Stamford Bridge. Via Instagram waarschuwt hij Chelsea: ‘Het is tijd voor Chelsea om de speler tegen te komen die zij zelf creeërden’.

De terugkeer van Didier Drogba op het veld van Chelsea is goed nieuws voor iedereen: Chelsea- en Galatasaray-supporters én de neutrale toeschouwer. De verwachting is dat hij warm wordt onthaald vanavond. Zelf noemde de spits de loting van Galatasaray tegen Chelsea al een gunstige: ‘Ik speel namelijk twee keer thuis’.

Het laatste balcontact van Drogba voor Chelsea was de beslissende strafschop in de Champions League-finale van 2012. Die heldenstatus geeft een tegenstrijdig contrast vanavond, als Drogba namens Galatasaray alles zal doen om de volgende ronde van de Champions League te behalen.

Drogba, gisteren: ‘Eerst was ik heel blij om tegen mijn oude club en vrienden te spelen. Maar ik weet nu eigenlijk niet hoe ik moet reageren. Ik heb acht jaar bij Chelsea gespeeld, dus ik vraag me af hoe ik me straks zal voelen op het veld. Chelsea is de club waarbij ik alles heb meegemaakt: grote wedstrijden gespeeld, grote prijzen gepakt, met grote voetballers samengespeeld. Maar nu wil ik me met Galatasaray kwalificeren voor de volgende ronde.’

Aan de twitterberichten van Chelsea-fans te zien, wordt het onthaal groots vanavond. De drang van Drogba om Galatasaray naar de volgende ronde te schieten, is vermoedelijk nóg groter.

Vanavond, live op AD.nl. Mis niks van de return van Drogba en de wedstrijd Chelsea – Galatasaray.

http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/3617945/2014/03/18/Chelsea-creatie-Drogba-waarschuwt-oude-club.dhtml

 

