‘Oh, Robin van Persie’, klinkt het op vliegveld Istanboel

Turkije is in de ban van Robin van Persie. De spits van Manchester United is zondagavond geland in Istanboel voor de afronding van zijn transfer naar Fenerbahçe. Op het vliegveld is de Rotterdammer onthaald door uitzinnige fans. Vlak voor zijn vlucht deelde Van Persie al enkele foto’s via zijn sociale mediakanalen.

Zo poseerde Van Persie met een Fenerbahçe-sjaal. Ook deelde hij een familiekiekje voor het vliegtuig dat hem naar Istanboel heeft gebracht. De aanvaller mocht zelfs even in de cockpit plaatsnemen.

Op de luchthaven gaf hij al een interview aan het clubkanaal van Fenerbahçe. ,,Bedankt voor jullie warme welkom. Ik heb al veel meegemaakt, maar dit is ongelooflijk. Ik hoop dat ik jullie blij kan maken. Ik speel al tien jaar met Dirk Kuyt samen. Hij vertelde al hoe groot de club is, hoe geweldig de fans zijn. Ik kan niet wachten om hen te ontmoeten. Ik hoop zo snel mogelijk te trainen en te spelen.”

Vliegveld
Ook bij Fenerbahçe smachten ze naar de afronding van de transfer. Het officiële twitteraccount van Fenerbahçe publiceerde zondagmiddag al een foto met de tekst ‘de familie Van Persie onderweg naar Istanboel!’. Eenmaal aangekomen op het vliegveld aldaar is de voormalig speler van Excelsior, Feyenoord en Arsenal onthaald door een grote schare Fenerbahçe-fans. ‘Oh, Robin van Persie’, zong een club supporters in koor.

Naar verwachting wordt de transfer van Van Persie zondag of maandag definitief gemaakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4099564/2015/07/12/Oh-Robin-van-Persie-klinkt-het-op-vliegveld-Istanboel.dhtml

