Kazim de schlemiel, Kramer de held van Feyenoord

De wedstrijd Cambuur Leeuwarden-Feyenoord was 59 minuten oud toen Colin Kazim-Richards alleen op doelman Leonard Nienhuis af ging. De spits faalde jammerlijk: zijn inzet ging rakelings langs de paal. Op dat moment was aankoop Michiel Kramer al uit de dug-out voor zijn warming-up.

De zichtbaar balende Turkse Brit had de bui al zien hangen. Eén minuut later meldde de vierde official zich langs de lijn: Kramer voor Kazim. De excentrieke spits sjokte naar de zijlijn, gaf een bescheiden handje aan Kramer, trapte vervolgens een krat bidons omver en liet zich ook verbaal niet onbetuigd.

Kramer maakte tegelijkertijd zijn debuut voor de Rotterdammers en deed dat niet onaardig. Na een krap kwartiertje spelen kopte hij een van richting veranderde voorzet van Bilal Basacikoglu achter Nienhuis. Dirk Kuyt besliste vlak voor tijd de wedstrijd met een penalty.

Teleurgesteld
Kramer gaf voor de camera’s van FOX Sports aan dat hij Kazim na de wedstrijd sprak over zijn reactie. ,,Hij kwam net naar me toe en zei dat hij teleurgesteld was, niet boos op mij persoonlijk. Kazim is op dit moment mijn concurrent in de spits, ik moet het doen met de minuten die ik krijg en hij ook. De trainer bepaalt.”

De spits toonde zich tevreden met zijn debuut. ,,Ik ben ontzettend blij en trots om zo binnen te komen bij mijn nieuwe club. Dit is een beloning voor mezelf. Er is veel gebeurd de laatste weken, het was soms moeilijk om positief te blijven. Heel bijzonder dat het allemaal zo uitpakt.”

Zitten
Trainer Giovanni van Bronckhorst heeft Kazim aangesproken op diens gedrag. ,,De manier waarop hij reageert, is niet goed. Hij geeft een verkeerd signaal naar buiten toe, daar heb ik hem op aangesproken”, zei de trainer, die maandag nog eens rustig om de tafel gaat zitten met zijn pupil. ,,Colin is een jongen met veel emoties. Maar de manier waarop hij die toont, is niet goed. Hij was boos op zichzelf dat hij die kansen miste. Uiteindelijk was hij daardoor niet belangrijk voor het team. Maar die frustratie ligt bij hem.”

http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4122319/2015/08/16/Kazim-de-schlemiel-Kramer-de-held-van-Feyenoord.dhtml

