ADO en Wang prominent in The New York Times

Niet het nieuws dat Zinedine Zidane de nieuwe trainer van Real Madrid is domineert de sportpagina’s van The New York Times. De grote Amerikaanse krant pakt dinsdag uit met een verhaal over ADO Den Haag en zijn eigenaar Hui Wang. De krant sprak ook met de Chinese geldschieter, die zegt dat hij geen geld heeft beloofd. ,,Ik hoef niets te beloven aan iemand als het gaat om meer investeren in mijn eigen club.”

Pagina 11 van The New York Times vandaag© AD.

 

In het verhaal schetst The New York Times de situatie rond Wang, de nieuwe eigenaar die begin 2014 als een messias werd onthaald in Den Haag. Zijn jofele overkomen – wild juichen als ADO scoort en zichtbaar vol ongeloof als de club een penalty tegen kreeg – maakte hem geliefd. Zeker omdat hij een zak geld én Europees voetbal beloofde.

Nu, achttien maanden later, is het vertrouwen nagenoeg verdwenen. Omdat de residentieclub nog geen euro heeft gezien, zijn de vrolijke spandoeken vervangen door doeken met teksten als ‘ping ping plies’. Volgens de laatste berichten ontvangt ADO het geld dinsdag.

Doelen
New York Times sprak Wang in Beijing, China. Hij geeft aan nog steeds dezelfde doelen te hebben met ADO. Ook zegt hij aan de betalingen te voldoen. ,,Ik hoop dat ADO in de top-5 clubs van de Eredivisie komt in drie jaar. Dat is mijn doel. We kunnen meer investeren en doen wat nodig is om dat te bereiken.”

Het uitblijven van het geld wijt de Chinees deels aan de cultuurverschillen. ,,De club denkt simpel. Je hebt gezegd dat je wil investeren, dus je zult investeren”, geeft hij aan. ,,Maar ze komen aan het proces waarin de baas beslissingen maakt. Je kunt suggesties opvoeren. Nu de omstandigheden anders zijn, moet ik mijn strategie aanpassen.”

,,Ik hoef niets te beloven aan iemand als het gaat om meer investeren in mijn eigen club”, voegt Wang daaraan toe. ,,Maar als je het beter wil doen en je hebt daar niet genoeg geld voor, wil ik natuurlijk helpen.”

Het verhaal van The New York Times is ook online te lezen.

http://www.ad.nl/ad/nl/5616/ADO-Den-Haag/article/detail/4218996/2016/01/05/ADO-en-Wang-prominent-in-The-New-York-Times.dhtml

